Vi ønsker alle våre medlemmer god sommer!

Sommerferien står for døren for de aller fleste.

Hvaler Hytteforening avholder førstkommende lørdag (4.7.) årsmøte på Folkets Hus på Spjærøy. Håper mange har anledning til å komme kl 1200 da møte begynner. Umiddelbart etter årsmøte er det medlemsmøte hvor vi får innlegg av kommunalsjef Jan Aspheim.

Mange spennende saker har skjedd siden årsskifte og vi i styret vet at det kommer mange saker til høsten. Vi ser allerede nå at vi får mange henvendelser fra medlemmer som har spørsmål til den nye Tomtefesteloven som ble vedtatt 10.6. d.å. Det er særlig festekontrakter som har en fornyelsesdato, som er særlig utsatt for forhøyelse av festeavgiften pr.  mål. Scheen-utvalgets innstilling om ny skatteberegning er også noe vi kommer til å høre mer om til høsten. Det kan etterhvert om slike utvalg får sine innspill gjennom bli svært kostbart å ha fritidseiendom. Skattebelastningen på person, fritidseiendom, eiendomskatt osv. – for svært mange høy festeavgift – da blir det kostbart.

Vi håper de av dere som er medlem ytterligere bidrar til å rekruttere flere medlemmer inn i foreningen. Vi trenger å være mange for å ha den styrken vi trenger.

Om vi ikke ses på årsmøte – får dere alle ha en Riktig god sommer – og nye ferielivet på Hvaler!

mvh

leder