Kultur og historie

Tilbud om billetter til medlemmer av Hvaler Hytteforening !

Etter to foregående sesonger med Nils Vogt på scenen har nå aktørene i Brottet fått med seg Anders Hatlo på sommerens oppsetning. Da er det duket for et gjensyn med Kulturværste sin musikkteater-adapsjon av Shakespeares komedie ”En Midtsommer Natts Drøm”. Premieren er 14. Juli.

Forestillingen ble spilt i Brottet i 2013, og versjonen som settes opp nå er en justert og utviklet versjon av denne. Handlingen er ytterligere strammet inn, ytterligere overflødigheter er luket vekk og humoren trukket enda mer fram. Basis i det hele er fortsatt 15 nykomponerte sanger som danner rammen for handlingen.

Sentralt plassert i handlingen befinner Hatlo seg som den nokså selvsikre håndverkeren med klingende navnet ”Stjærten” seg. Han er stjerne i håndverkernes amatør-teatertrupp. Fart i forviklingene blir det da Hatlos rollefigur forhekses til et esel og starter sin romanse med alvedronningen Titania. Etter modell av de to foregående årene er det duket for humoristiske spillescener, vakre og stemningsfulle scenebilder og intriger så det holder…

Følgende dager er lagt ut for salg:

1. Fre 14. Juli kl 21.00
2. Ons 19. Juli kl 21.00
3. Fre 21. Juli kl 21.00
4. Ons 26. Juli kl 21.00
5. Fre 28. Juli kl 21.00
6. Fre 4. Aug kl 21.00

Ved bestilling før 1. Juni
Tilbud til Hytteforeningens medlemmer kr 375,-
(Ordinær pris 455,- inkl avgift)
Tilbudet gjelder så langt beholdningen rekker.

Bestilling sendes til
post@kulturv.no
Svar sendes ut ved mottatt bestilling. Faktura og billetter sendes ut i juni.