MøterPolitikk

Styret ønsker sine medlemmer en riktig god jul og godt nyttår!

La oss håpe at året 2022 bringer med seg en enklere hverdag. Vi ønsker også å informere om at vi planlegger et medlemsmøte søndag 27. mars. Følg med på vår nettside, tema og sted kommer.

Samtidig ønsker vi å informere om noen saker som både er avsluttet og som vil være aktuelle saker i det kommende år.

• På kommunestyremøte i desember besluttet politikerne IKKE å heve eiendomsskatten som fungerende rådmann anbefalte. Dvs. at eiendomsskatten for 2022 forblir på 3,5 promille.
  • Arbeidet med å på ny taksere hytter og hus som var planlagt å starte opp neste år utsettes til 2023.
  • Det vil bli en øking av de kommunale avgiftene, som renovasjon, vann- og avløp osv. kommende år.
  • Hotellplanene på Sand går sin gang. Området er regulert til hotell. I løpet av vår/sommer vil det sannsynligvis bli besluttet den endelige utformingen på bygningsmassen.
  • Parkeringsavgiften som ble innført på Skjærhalden i november er besluttet fjernet for parkering i vinterhalvåret. Dvs. at de som har hytte på de østre øyene kan nå parkere gratis om de vil dra på hytta i ovennevnte periode.
  • Kommunen vil følge opp den uønskede teltingen som foregår i Ørekroken neste sesong.
  • Drift, utforming og leie av torgboder på Skjærhalden er på plass. Ansvar for dette er Torgkomiteen hvor hytteforeningen er representert.
  • I kommunens budsjett for 2022 er bevilget midler til å igangsette opprenskning av Vauerkilen.
  • Arbeidet med gang- og sykkelveien fra tunnelåpningen på Kirkeøy til rådhuset vil stå ferdig sommeren 2022.
  • Det er nå fastsatt at det blir fartsregulering i Asmaløysundet fra neste sommer.
  • Hytteforeningen vil følge opp med ønske om hastighetsregulering ved overgangen Stokken/Siljeholmen.