Ukategorisert

Særdeles godt fremmøte!

Over 42 medlemmer hadde funnet veien til medlemsmøte om Arv- og generasjonsskifte som ble avholdt søndag 4.3. på Scandic Solli hotell i Oslo.
Advokatene Lasse Egeberg og Lars Baklund fra advokatfirmaet Nicolaisen & Co ga oss en god innføring i tematikken rundt arv. Teamet er ikke enkelt og det er mange mulige veier. Det som er sikkert er at informasjon og samtaler med arvinger er viktig for å avklare hva egentlig arvingene ønsker. Når en har funnet frem til løsning enten det er å gi i gave (hvor en må betale 2,5 % i dokumentavgift på eiendommens takstverdi) eller en setter opp testamente er det viktig å gjøre seg opp en mening om hva en vil gjøre.

Presentasjonen fra møte finner dere på her på hjemmesiden.

[pdf-embedder url=»https://www.hvalerhytteforening.no/wp-content/uploads/2018/03/180301-Foredrag-Hvaler-hytteforening.pdf» title=»180301 Foredrag Hvaler hytteforening»]