Kombinert gang-sykkelvei og kraftledning

En hyggelig tilbakemelding – det nytter å stå på!

Hvaler formannskap vedtok 30. mai år i forbindelse med Handlingsprogrammet for regional transportplan i bypakken til Nedre Glomma-regionen å tilslutte seg innstillingen om en kombinert føringsvei for kraftforsyning i kombinasjon med og gang- og sykkelvei.

Hvaler hytteforening har gjennom hele denne prosessen engasjert seg i dette arbeidet på ulike måter.  Lørdag 22. juni mottok hytteforeningen en tilbakemelding fra leder av tverrpolitisk gruppe Rolf Baltzersen om at Kommunestyret nå hadde vedtatt at det arbeides videre med kombiprosjektet kraftledning/gang- og sykkelvei. De takket også Hvaler hytteforening for den gode støtten, en støtte som de mener vil være svært verdifull for deres videre arbeid.

Dette var hyggelige ord – og foreningen vil fortsette å arbeide for at øyrike får gang- og sykkelveier så vi kan ferdes trygt.