Ukategorisert

Hvem tar oppfordringen og overtar stafettpinnen?

PRESSEMELDING

fra Hvaler Hytteforening

Hvem tar oppfordringen og overtar stafettpinnen?

Det norske Redningsselskap er nå 125 år og gjennomfører en kampanje hvor en kan kjøpe nautiske mil, som en støtte for å drifte redningsskøytene langs norskekysten og redde liv!

Hvaler Hytteforening har nå støttet redningsskøyta Horn Rescue som er stasjonert på Hvaler, og utfordrer andre hytteforeninger- og vel langs kysten til å overta stafettpinnen på og «kjøpe nautiske mil».

Hvaler Hytteforening overrakte lørdag 25. juni til redningsskøyta Horn Rescue kr 25 000,-. Vi oppfordrer nå andre hytteforeninger- og vel til å gjøre det samme. I følge redningsselskapet selv koster en nautisk mil kr 500,-.

Det var mye folk og høytidelig stemning på Skjærhalden torg på Hvaler lørdag da leder av Hvaler Hytteforening, Mona Flemmen overrakte gavesjekken til skipper Sandberg på Horn Rescue. Overrekkelsen startet med en tale av Flemmen om den tryggheten det er å ha stasjonert en redningsskøyte i den uoversiktlige skjærgården på Hvaler i utløpet av Oslofjorden.

Hun poengterte også viktigheten av at tiden er et svært viktig element for at ting skal gå bra. Redningsskøyta bistår ikke bare ved ulike former for havari for båtfolket men fungerer også som ambulanse på sjøen, og at den bistår sågar ved brann på øyene helt ute i havgapet.

En beveget og rørt skipper Stenersen takket for gaven på vegne av sitt mannskap og HornRescue, og sa at pengene vil komme godt med i beredskapen på Hvaler.

Hvaler Hytteforening sender nå utfordringen videre og er spente på hvem som tar stafettpinnen videre!

Mona Flemmen

Leder Hvaler Hytteforening