Avgifter & skatterUkategorisert

Hvaler øker eiendomsskatten: – Dette er et løftebrudd! står det i Fredrikstad blad 18.12.2020

Fredrikstad blad skriver i dag at Hvaler kommune økte eiendomsskatten fra 2,9 promille til 3,5 promille, noe som betyr 8 millioner ekstra til disposisjon for kommunen.

Fredrikstad blad skriver også at det i forkant av kommunestyremøtet ble sendt et brev fra Hvaler Hytteforening til sentrale politikere på Hvaler hvor de advarte mot å øke eiendomsskatten. Arbeiderpartiet vant kommunevalget etter å ha uttrykt at eiendomsskatten ikke skulle økes og hytteforeningen skriver at nå må kommunen forholde seg til at det ikke er mulig å ha et pengeforbruk som er større enn kommunens inntekter.

Til slutt skriver Fredrikstad blad at rådmannen tidligere har gitt signaler om retakseringen av hytter og boliger i 2023.

Arbeiderpartiet ga på kommunestyremøte uttrykk for at det kan hende at kommunen vil avstå fra denne omtakseringen.