Hvaler kommune skriver følgende på sin hjemmeside:
«I høst gjennomførte vi en spørreundersøkelse som vi sendte på sms og e-post til alle som eier hus eller hytte på Hvaler. Vi fikk imponerende 2984 svar – tusen takk for det!
Dette var en kort undersøkelse hvor vi blant annet spurte dere om hvordan dere blir møtt av kommunen og om tjenestene vi tilbyr. Litt flere menn enn kvinner svarte undersøkelsen, til gjengjeld var kvinnene mer fornøyd enn mennene. Når vi sammenligner svarene til fastboende og hytteeiere er hytteeierne noe mer fornøyd enn de fastboende.
Vi spurte om hvor fornøyd dere var med forskjellige kommunikasjonskanaler til og fra kommunen, og her var personlig fremmøte og telefon kanalene som fikk høyest score. Generelt fikk vi gode tilbakemeldinger fra dere om alle kanalene og den generelle score lå på rundt 4 av 5 på tilfredshet. Det er flott!
Vi har fått mange tilbakemeldinger fra dere med ønske om at vi skal være raskere til å svare på henvendelser på e-post, så det skal vi jobbe med fremover.
Vår nye nettside www.hvaler.kommune.no var også et av områdene i undersøkelsen, og her svarte nesten 60% at de bruker nettsiden. Vi har fått mange tilbakemeldinger og forbedringsforslag på ny nettside, blant annet at den ser litt for kjedelig og «kommunal» ut, så det jobber vi med å forbedre. Vi jobber også med «Min Side»-funksjonalitet, hvor du allerede nå kan se oversikt over dine regninger og søknader, men snart også får tilgang til opplysninger om din eiendom.»