Avgifter & skatterDiverseReguleringer/Infrastruktur

Flere parkeringsplasser på Skjærhalden?

Hvaler Hytteforening heier på Vidar Asbjørnsens private initiativ til å endre pukkverksplanene til båthotell, verksted for fritidsbåtflåten og parkering og ladestasjoner for el-biler.

Initiativet er i tråd med Hvaler Hytteforenings innspill til kommunedelplan for Skjærhalden; forlenge gang- og sykkelveien fra Hvaler kirke til tunellen og anlegge mange flere parkeringsplasser for oss deltidsboende, våre gjester, friluftsfolk, turister og andre dagsbesøkende.

Dette vil gi et langt bedre grunnlag for oss alle til å kunne få oppleve denne delen av Hvalers mange flotte tilbud i form av attraktive friluftsareal, supre sandstrender og attraksjoner som f.eks. Arkimedesskruen og Arekilen.