Lover og regler

Åpen areal- og byggesakskveld tirsdag 19.04.22

Hvaler kommune kommer med et tilbud til hus- og hytteeiere på Hvaler:

Lurer du på hvilke byggemuligheter du har på din eiendom? Kanskje lurer du på om det er mulig å dele opp en tomt, eller trenger hjelp til utfylling av søknadskjema? Vi har kveldsåpent på rådhuset tirsdag 19.04. kl. 16-20 og er klare til å svare på dine spørsmål.

Våren er i anmarsj!

Er du en av dem som ønsker å realisere et stort eller lite byggeprosjekt på hus eller hytte? Kanskje trenger du hjelp til utfylling av søknadsskjema eller få litt generell veiledning i forhold til hva du kan gjøre på din tomt. Kanskje lurer du på om det er mulig å dele opp tomt, påvise usikre grenser eller hva som skal til for å innløse festetomt. Lurer du på gjeldende planbestemmelser, hvordan man regulerer eller kommer med innspill til kommuneplanen, eller har du spørsmål i tilknytning til friluftsliv, bruk og vern, miljø og landbruk eller motorisert ferdsel i utmark? Dette er bare noe av det vi står klare for å svare deg på denne kvelden.

Enhet for areal og byggesak ønsker deg velkommen til generell og individuell veiledning tirsdag 19. april kl 16-20 på rådhuset.

Kom innom og få deg en kopp kaffe, skriv deg opp på listen som ligger i resepsjonen, så kommer vi ut og henter deg når det er din tur. Alle saksbehandlerne vil være tilgjengelige denne kvelden og setter av ca 15 minutter til hver enkelt til individuell veiledning på kontorene.

Vi presiserer at dette er ment som et tilbud om generell veiledning i ikke pågående saker slik at hver enkelt skal være best mulig rustet til en eventuelt kommende søknadsprosess og forhåpentlig slippe å gå flere runder eller få søknaden i retur grunnet manglende opplysninger.

Da ønsker vi velkommen og håper å se deg på rådhuset rett etter påske!