Advokatens hjørne

Særdeles godt fremmøte!

Over 42 medlemmer hadde funnet veien til medlemsmøte om Arv- og generasjonsskifte som ble avholdt søndag 4.3. på Scandic Solli hotell i Oslo. Advokatene Lasse Egeberg og Lars Baklund fra advokatfirmaet Nicolaisen & Co ga oss en god innføring i tematikken rundt arv. Teamet er ikke enkelt og det er

Den nye Tomtefesteloven – hvilke konsekvenser kan den få for deg som fester?

En oppsummering fra medlemsmøte om:Den nye Tomtefesteloven – hvilke konsekvenser kan den få for deg som fester? Oppsummering av styret (basert på foredrag av advokat Eilert Eilertsen og tomtefesteforbundet.) Bakgrunnen for endringen En gruppe grunneiere fremmet sak for Den Europeiske menneskerettsdomstolen (EMD) etter å ha tapt i Høyesterett. EMD gav

Generasjonsskifte for fritidseiendommer – Arv og overdragelse

Generasjonsskifte for fritidseiendommer – Arv og overdragelse Av advokat Eilert Eilertsen Formålet med denne artikkelen er å gi en kort oversikt over enkelte av de utfordringer du som eier av en hytte bør ha tenkt igjennom. Arveavgift: Arveavgiften er fjernet fra og med 1. januar 2014. Endringen får betydning for

Hvem er vår ny tilknyttede advokat Eilert Eilertsen?

Advokat Eilert Eilertsen er 44 år, oppvokst på Kråkerøy og han tok juridikum i Oslo med avsluttende eksamen i 2000. Hans store interesse på den tiden var et ønske om å bidra positivt til natur og miljøsaker. Eilertsen ble ansatt i Hvaler kommune sommeren 2000, hvor han arbeidet med ulovligheter

Still spørsmål til advokaten